Volg jij met je kind het reguliere behandelcircuit en je hebt het idee niet verder te komen of ben je op zoek naar begeleiding van je kind waarbij verder wordt gekeken dan naar het gedrag, naar het (mogelijke) label en de interne & externe problematiek? Mogelijk kan ik je kind (en jou als ouder) dan verder helpen.

Mijns inziens mogen we verder kijken dan hokjes, labels en stigma’s. Omdat  een mens meer is dan de uiterlijke weerspiegeling van het gedrag.  Daarom mag er op een dieper level gekeken worden. Naar waar het ontstane gedrag vandaan komt. Er mag op zoek gegaan worden naar de kern. De (ziels)ontwikkeling van een mens is namelijk eigenlijk een complex iets. Je leert namelijk door wat je meemaakt. Van happy momenten tot de diepste zaken waarover we soms ons niet willen of kunnen uitlaten. Een ziel, als energie, overstijgt het aardse en het leven gaat na onze dood verder. Weet dat er meer zielspijnen op een ziel kunnen zitten die niet alleen voortkomen uit het huidige leven. Soms is het zelfs een combinatie van het nu geleefde leven en vele, vele levens die eerder geleefd zijn.

Het is zeker allemaal niet zo zweverig als het klinkt maar als je weet dat je kind soms gebaat is bij begeleiding op zielsniveau kan ik je wellicht verder helpen. Een ziel staat op zichzelf en dat is zeker. Maar deze uniekheid mag niet afgebakend zijn, dan wel geblokkeerd worden, door gedrag wat een kind laat zien. Zielsexpressie is een tool door een ziel te laten groeien en dat kan door verschillende uitingsvormen. Door gesprekken maar ook middels creativiteit en creatieve speltherapie en/of door meditatie (het leren in stilte binnen te gaan naar zelf) healing of regressie kan je inzichtelijk maken waar jouw kind door blokkeert of tegenaan loopt. Waarom hij/zij zich wellicht niet gezien wordt of zichzelf niet ziet.

Naar mijn mening zijn er geen moeilijke kinderen maar wordt het leven bemoeilijkt door de innerlijke (ziels)blokkades en kunnen kinderen hierdoor zo opgesloten in zichzelf zijn dat ze niet de tools bezitten, zich aangeleerd hebben zich te kunnen én durven uiten. Misschien kan ik mee zoeken naar een passende manier, vorm, waarin ze als het ware de uitgang binnen zichzelf kunnen vinden. Waarbij ze zichzelf meer zien, leren omarmen en meer leren ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. Een kind mag namelijk happy zijn en happy door het leven gaan…